هاردباکس چیست؟


هاردباکس چیست؟

جعبه ی سخت، که به اصطلاح انگلیسی به نام هارد باکس شناخته شده، ترکیبی از مقوای سخت و روکشی از جنس کاغذ، چرم یا سایر تزئینات است که حس لوکس بودن و حفاظت تمام عیار را به محصول می دهد. جعبه های سخت یا هاردباکس، از نظر ظاهری بسیار جذاب بوده و از لحاظ ساختار، حسی از اعتبار، تجمل و ظرافت را به فرد منتقل می کند. استفاده از هاردباکس برای جواهرات، وسایل الکترونیکی و یا گران قیمت، بسیار ایده آل است. بسیاری از مصرف کنندگان هارد باکس را حتی مدت ها بعد از خرید نگه داشته و مجددا مورد استفاده قرار می دهند. به این ترتیب با سفارش هاردباکس برای محصولات خود، می توانید شناخت بلند مدتی از برند یا نام تجاری خود در ذهن همگان ایجاد کنید. یکی از شباهت های هارد باکس با هولوگرام نیز همین است: حفاظت تمام عیار محصول به همراه ایجاد اعتبار و ارزش برای آن.

یکی از عوامل تضمین کننده وفا داری مشتری در بازار کالای خاص، نحوه ارائه محصول در فروشگاه است. تمرکز بر جزئیاتی که مشتری به آن ها دقت می کند، می تواند احساس خاص بودن کالا را افزایش دهد. بسته بندی نقش عمده ای در ایجاد این احساس دارد. یک محصول زیبا با بسته بندی مناسب، مشتری را در نگاه اول به سمت خود هدایت خواهد کرد. حتی افرادی که فقط برای تماشا هم به فروشگاه آمده‌ اند، دوست دارند که چنین کالایی را در دست بگیرند و دقیق و از نزدیک محصول را بررسی کنند. اگر به اندازه کافی جذب کالا شوند، حتی ممکن است آن را خریداری کنند. وقتی از هاردباکس سفارشی با کیفیت برای بسته بندی محصول استفاده شود، جذابیت کالا چند برابر شده و تاثیر مستقیم در بهبود کیفیت تجربه مشتری خواهد داشت.

هاردباکس چیست؟
هاردباکس دو کاربرد مهم دارد. در ابتدا، استفاده از هاردباکس برای بسته بندی باعث می شود تا محصول حین حمل به فروشگاه آسیبی نبیند و در ادامه می تواند باعث شود تا کالا در فروشگاه بیشتر به چشم مشتری بیاید.

ویژگی های هارد باکس چیست؟

  • اول: مقاومت و ماندگاری بسیار بالا نسبت به جعبه های مقوایی ساده هم از لحاظ مواد و هم ظاهر
  • دوم: محافظت و حفظ امنیت تمام عیار از محصول
  • سوم: امکان اضافه کردن طرح های مختلف، تصاویر و برجستگی های متعدد به جعبه سخت
  • چهارم: حفظ و افزایش ماندگاری اسم برند نزد مشتریان
  • پنجم: ایجاد تصور بهتر نسبت به محصول و کیفیت آن
  • ششم: جعبه ای با احساس لمس لذت بخش
  • هفتم: امکان وارد کردن خاصیت مغناطیسی به جعبه
  • هشتم: ظاهری ساده و در عین حال بسیار لوکس و جذاب

کاربرد های هاردباکس چیست؟

استفاده از هاردباکس را تقریبا در هر صنعتی مشاهده می کنیم، برخی از صنایع پر استفاده:

 بسته بندی ویژه مخصوص صادرات:

یکی از اصلی ترین ضعف های تولید کنندگان ایرانی، ضعف در بسته بندی کالا می باشد؛ چرا که بسته بندی زیبا و جذاب نشان دهنده کیفیت بالای کالای داخل آن است و صادر کنندگان عزیز باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

 صنایع الکترونیکی و لوازم جانبی:

دلیل اصلی استفاده از جعبه سخت در این محصولات، حفاظت در برابر عوامل تخریب کننده است. در این صنعت اغلب از نوع کشویی جعبه سخت استفاده می شود.

 شرکت های بزرگ تولید کننده تلفن های همراه:

اهمیت هاردباکس در این صنعت به حدی است که برای تایید اصالت محصول و تعلق آن به شما برای فروش باید اصل جعبه آن را همراه خود داشته باشید.

 شرکت های آرایشی و بهداشتی:

مانند بسته بندی وسایل آرایشی لوکس، اکثر این صنایع از هاردباکس کتابی برای ارائه ی محصول خود استفاده می کنند و با این بسته بندی، علاوه بر حفاظت بیشتر، لوکس بودن محصول را به مخاطب تفهیم می کنند.

 صنایع مواد غذایی و خوراکی:

عرضه برخی از مواد خوراکی مخصوصا خوراکی های صادراتی و یا خوراکی هایی که برای پذیرایی در مجالس ویژه تولید می گردند؛ در قالب جعبه های بسیار شیک و لوکس صورت می گیرد. یکی از متداول ترین و عمومی ترین مصارف در زمینه عرضه شکلات های مجلسی می باشد. این شکلات ها در بسیاری از قنادی ها مشاهده می شود و بسته بندی آن بیشتر به صورت دو تکه یا کشویی است.

علاوه بر شکلات، اقلام غذایی دیگری نیز در قالب این جعبه ها عرضه می گردند که البته بیشتر جنبه پذیرایی دارند. قیمت جعبه های سخت بر روی بسیاری از کالاهای صنعتی تاثیر چندانی ندارد؛ اما قیمت نهایی محصولات خوراکی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال عرضه محصولات صادراتی با چنین جعبه هایی بسیار متداول است.

 صنایع کادویی:

باکس کادویی به صورت های فانتزی و غیر فانتزی طراحی می شوند. هاردباکس کادویی در بسیاری از فروشگاه های سطح شهر مشاهده می شود. بسیاری از این جعبه ها به صورت دسته ای و برای مراسمات مختلف همچون مراسم خواستگاری و هدیه های ارزشمند در سایز های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد.

جعبه های کادو در بیشتر موارد به صورت دو تکه طراحی می شود بدین صورت که بدنه و درب جعبه از یکدیگر مجزا بوده و در زمان استفاده می توان درب را روی بدنه جفت نمود. این جعبه ها دارای گرافیک های رومانتیک و مندرجات صمیمانه هستند و در اغلب موارد از خطوط هنری برای زیبایی چند برابر در آن استفاده می نمایند.

 لوازم منزل:

بسیاری از لوازم منزل به ویژه لوازم آشپزخانه و یا وسایل تزیینی بسیار آسیب پذیر بوده و در زمان حمل، عرضه و پیاده کردن بار، کار را بسیار راحت می سازد. این کار نه تنها از ورود آسیب به وسایل جلوگیری می کند؛ بلکه چیدمان وسایل در فروشگاه را نیز راحت تر ساخته و جلوه خاصی به قفسه ها می بخشد. امروزه تقریبا تمامی شرکت های معتبر و تولید کننده لوازم منزل از پک های سخت سه تکه، دو تکه و کیبوردی برای بسته بندی وسایل استفاده می کنند. بسیاری از لوازم منزل به صورتی بسته بندی می شوند که قابلیت ارائه به صورت کادو در مهمانی های مختلف را نیز دارند.

کاربرد های هاردباکس چیست؟

 زیور آلات:

زیور آلات شامل تمامی وسایل زینتی اعم از طلا، نقره، ساعت های لوکس، بدلیجات و غیره است. بسیاری از این وسایل در قالب هارد باکس های بسیار شیک و زیبا عرضه شده و به صورت جعبه های متالیک و یا مات و یا ترکیبی از هر دو و در اغلب موارد به صورت دو  تکه و یا مگنتی طراحی می شوند. جعبه سخت زیور آلات ممکن است به صورت جعبه های کادویی نیز تولید شوند؛ اما چون با توجه مندرجات روی آن نمی توان باکس های مورد نظر را در زمره جعبه های کادویی قرار داد. اصولا زیورآلات خاص را در این نوع هارد باکس ها قرار می دهند.

مزایای جعبه های هارد باکس:

غیر از این که می تواند سازه ای مستحکم و محافظتی، برای محصول ایجاد کند؛ با خلق تجربه ای خیره کننده یک جعبه گشایی لوکس و اثر گذار را ارائه می دهد که در اکثر انواع بسته بندی دیگر همانند نخواهد داشت. اغلب با یک جای دهنده سفارشی، بسته بندی هاردباکس همه چیز را سر جای خودش نگه داشته و از محصولات به خوبی محافظت می کند و در برابر جا به جایی و تکان ها بسیار مقاوم است.

بسته بندی با جعبه هارد باکس این گونه طراحی شده است که قابل استفاده مجدد و نگهداری توسط خریداران می باشد، به جای این که تنها پس از یک بار جعبه گشایی محصول دور ریخته شود. پس از جعبه گشایی، اغلب از آن ها برای ذخیره جواهرات، لوازم جانبی یا هر یک از اقلام خانگی دیگر استفاده می شود.

با توجه به این مزایا، جعبه های هاردباکس می توانند با ایجاد ویژگی های بصری به یاد ماندنی زمینه را برای ارتقا هرچه بیشتر ارزش برند و کسب و کار شما فراهم کنند.

مزایای جعبه های هارد باکس

زمانی که محصول شما در یک جعبه هارد باکس قرار می گیرد، اغلب مشتریان دیگر محصول را فقط به عنوان یک وسیله ی تنها مشاهده نمی کنند، بلکه بسته و محصول را به عنوان مجموعه یکپارچه در نظر خواهند گرفت. این طبیعت انسانی است که از هدایا لذت برده و جعبه های کادو هارد باکس در حال حاضر استاندارد طلایی جعبه های هدیه هستند.

معایب جعبه های سخت یا هاردباکس:

در حالی که جعبه های هارد باکس، یک گزینه بسیار مناسب برای محصولات با اندازه های کوچک و متوسط هستند، آن ها می توانند به طور شگفت انگیزی در اندازه های فوق العاده بزرگ غیر قابل استفاده باشند. بسته بندی جعبه هارد باکس با اندازه های کوچک و متوسط بسیار مستحکم می باشند؛ ولی آن ها می توانند بیشتر مستعد لبه های پاره شده در اندازه های بزرگ تر باشند. به علت ایجاد فشار مضاعف بر لایه های بیرونی جعبه همیشه توصیه می شود از ورق ضخیم تر با یک روکش لمینت چند لایه برای افزایش دوام جعبه در اندازه های بزرگ تر استفاده گردد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیریدمشاوره بگیرید