جدا کننده مقوایی یا کارتن مقسم


جدا کننده مقوایی یا کارتن مقسم

ممکن است به عنوان جداکننده مقوایی یا مفهوم آن برای شما نا آشنا باشد؛ اما تصویر و کارکرد آن قطعاً آشنا است. امکان دارد همین دیروز هفته یا ماه پیش از آن استفاده کرده باشید؛ این محصول در محیط کار و یا در زندگی روزمره ما انسان ها بسیار کارآمد است با این حال ممکن است شناخت ما از آن همه جانبه نبوده و یا همه مزایای آن را ندانیم؛ در نتیجه پیشنهاد می ‌شود تا پایان این مطلب با ما همراه بمانید تا با این مفهوم بیشتر آشنا شوید.

جداکننده مقوایی یا کارتن مقسم چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست؛ جداکننده مقوایی فضا را به دو یا چند قسمت تقسیم بندی شده و نقش یک محافظ را بازی می‌کند؛ فرض کنید شما هنگام اسباب کشی، ترس شکستن چند فنجان و یا لیوان خود را در زمان جابه جایی دارید. یک راه حل آن است که در زمان اسباب کشی وسایل را در کاغذ باطله و یا روزنامه بپیچید؛ اما راه های بهتری نیز وجود دارد؛ راه حل اول هر چند می تواند از آن ها محافظت کند، اما بارها شاهد شکستن ظروف این چنینی بوده‌ایم. جداکننده های مقوایی همانند یک دیوار حائل باعث جلوگیری از آسیب دیدن ظروف شکستنی می ‌شوند؛ در زمان آن ها فضا را طوری تقسیم بندی می کند که بتوان از آن ها بهترین استفاده کرد؛ استفاده از جدا کننده ها به مواردی فراتر از اسباب کشی های معمولی ختم خواهد شد. همچنین می توان از آن ها در انواع کارتن ها مانند کارتن لمینیت نیز استفاده کرد.

انواع کارتن مقسم را بشناسید:

انواع کارتن های مقوایی را از هم تفکیک می نمایند و این کار را از طریق مواد به کار رفته در تولید آن ها و همچنین نوع کاربردشان می باشد؛ در ادامه شما را با انواع مختلف کارتن مقسم آشنا می کنیم.

جدا کننده مقوایی

اول، کارتن مقسم کنگره‌دار:

این مدل معمولی ترین نوع جداکننده های مقوایی و البته پر کاربرد ترین آن هاست. این محصول در اسباب کشی ها و مخصوصاً جابجایی ظروف باریک شکست شیشه ای و شکستنی کاربرد زیادی دارد. از این مدل بیشتر در محصولات استفاده می ‌کنند که حجیم و بزرگ و یا حتی فاقد ساختار و شکل مشخصی باشند. در اسباب کشی می توان از کارتن مقسم کنگره دار استفاده نمود تا آسیب کمتری به وسیله ها وارد گردد. بر روی این نوع مقسم ها می توان انواع شکل ها و طرح های مختلفی چاپ نمود. چاپ بر روی کارتن نیز انواع مختلفی داشته از جمله چاپ فلکسو، چاپ افست و غیره که می ‌توان با توجه به ویژگی های هر یک از آن ها چاپ مناسب را انتخاب نمود. از مزایای دیگر آن ها باید امکان بازیافت و سازگاری با بالا در محیط زیست استفاده نمود. این مدل مقسم معمولاً کیفیت کمتری نسبت به مدل‌ های دیگر مانند مقسم نئوپانی دارد.

دوم، کارتن مقسم نئوپان برش داده شده:

همانطور که حدس زده‌ اید؛ جنس آن ها از نئوپان می باشد. همچنین مقاومت شان نسبت به نمونه قبلی بیشتر بوده و اجسام سنگین تر را می توان در آن ها جای داد و ضخامت این نوع مقسم ها متفاوت بوده؛ برای اجسام سنگین می‌ توان از آن ها استفاده کرد که قطر بزرگتری دارند. از جمله مزیت های این محصول می توان به داشتن روکش اشاره کرد. استفاده از روکش سولفات سفید، پلی رنگ و یا پلی واکس جذابیت ماندگاری آن را چندین برابر خواهد کرد. وزن آن ها نیز بالاتر از مورد قبلی نبوده؛ اما قیمت بالاتری دارد.

کاربرد جداکننده های مقوایی را بشناسید:

علاوه بر استفاده های روزانه در دارو سازی و قطعه سازی خودرو جزو صنایع جداکننده مقوایی و بیشتر کارتن مقسم کنگره دار استفاده می شود. همچنین در صنایع مختلفی که مربوط به مواد و محصولاتی است که تابش نور خورشید حساس هستند نیز کاربرد دارد. با این کار می ‌توان آن ها را از شدت و تابش نور خورشید در امان نگه دارید. صنایع ساخت ابزار آلات و سرامیک نیز برای بسته بندی بهتر آن ها و جلوگیری از شکسته شدن و آسیب دیدن سرامیک از مقسم استفاده می‌کنند. همچنین صنایعی مانند آرایشی بهداشتی، سخت‌افزار، قضایی الکترونیک نیز از این مخزن ها در بسته‌ بندی خود استفاده می نمایند. در آخر نیز باید گفت کاربرد جداکننده مقوایی و کارتن بسیار زیاد می باشد.

مقسم کارتنی

سخن پایانی:

جداکننده های مقوایی انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها دارای کاربرد ها، ویژگی ‌ها و در نتیجه قیمت و کیفیت مرتبط با خود هستند. در این مطلب سعی کردیم به تفصیل هرکدام از این موضوع بپردازیم. مقاومت در برابر مواد شیمیایی، روغنی، آب، ضربه و خراش قابلیت بازیافت محافظت از قطعات الکتریکی در برابر تخلیه الکتریسیته ساکن و بدون بو و بی ضرر بودن از جمله ویژگی های آن می باشد. این محصول علاوه بر استفاده روزانه در منزل و بسیاری از محیط ها به جهت اسباب کشی در صنایع مختلف نیز کارآمد است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیریدمشاوره بگیرید